👈 فروشگاه فایل 👉

نظریه های نمایش خلاق و تئاتر و بررسی انواع بازی

ارتباط با ما

... دانلود ...

نظریه های نمایش خلاق و تئاتر و بررسی انواع بازی

هدف از این پایان نامه نظریه های نمایش خلاق و تئاتر و بررسی انواع بازی می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات

66

حجم

123/348 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

docx

توضیحات کامل

هدف از این پایان نامه نظریه های نمایش خلاق و تئاتر و بررسی انواع بازی می باشد.

برخلاف اوایل قرن بیستم که غالب نظریات، ریشه‌های نمایش را تنها در آیین‌های اولیه می‌جستند و بر پایة همین استدلال سعی در تحلیل متون و اتفاقات صحنه‌ای داشتند، امروزه پدیدة نمایش در توازی با دیگر ژانرهای اجرایی- از جمله بازی-  و براساس ارتباطشان با هم مورد بازنگری قرار می‌گیرد و نظریات مبتنی بر خاستگاه برای آن، کما بیش اعتبار اولیة خود را از دست داده‌اند. آزمودن نمایش و متون نمایشی در سایة بازی، به عنوان یکی از ژانرهای موازی با نمایش، نیازمند شناخت کامل این پدیده و تسلط بر اشکال، حالات و مفاهیم و معانی مرتبط با آن‌ها است. این شناخت نه تنها می‌تواند یاری‌رسان فهم بیشتر متون و اتفاق‌های صحنه‌ای کلاسیک باشد، بلکه از رهیافت آن می‌شود به فرم‌های جدید و پیچید هنری-  مثل بازی مبهم- رسید که راه‌گشای شناخت، تبیین و تدوین متون و اتفاقات تئاتری نو خواهند بود.

در میان نظریاتی که به دنبال یافتن خاستگاهی برای تئاتر می‌باشند، آن دسته که برای فرم‌های اجرایی متنوع  نیز سهمی قایل‌اند، زمانی طولانی نیست که مطرح شده و صد البته در همین دوران اندک نیز مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته‌اند. ضروری است این مسأله مدنظر قرار گیرد که در جستجوی خاستگاه تئاتر، تاریخ‌نویسان تا حد زیادی متکی به نظریه‌اند، زیرا مدارک قابل اعتماد در این زمینه فراوان نیست. 

موضوع این است که تاریخ‌نویس ناچار است زمانی را مجسم کند که عناصر تئاتری وجود نداشته‌اند؛ پس در مورد این که این عناصر چگونه کشف شدند، صیقل پذیرفتند و چگونه در فعالیتی مستقل تحت نام «تئاتر » تحکیم یافتند، نظریه بپردازد.  از آن جا که بخش اعظم این فرآیند قبل از طلوع تاریخ نوشتاری است، تاریخ‌نویس تنها می‌تواند آن را از طریق حدس و گمان بازسازی کند". در دوران معاصر پیگیرترین نظریه‌ها حاکی از آن بوده که «تئاتر از دل اسطوره و آیین به در آمده و رشد و نمو یافته است ».  بنا بر ادعای مردم‌شناسان در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به رهبری سر جیمز فریزر ،  مبنی بر این که" همة فرهنگ‌ها از یک الگوی تکاملی پیروی می‌کنند (براکت، 1380، ترجمه: آزادی‌ور: 30- 29)، مواجهه با اشکال نمایشی دیگر نقاط دنیا، متفکران و اجراگران تئاتر غرب را به این فکر انداخت که الگوهای جدیدتری برای تحلیل تئاتر خود بیازمایند و اندکی تحلیل‌های خود که مبتنی بر منطق فلسفی و تبعات شهرنشینی جاری در یونان باستان بود را متعادل سازند. از همین روی، شکل اجرایی آیین به جایگاه ویژه‌ای در ردیابی ریشه‌ها و نیز موشکافی در فرم‌های اجرایی تکامل یافته و موجود دست یافت (آقازاده مسرور و ثمینی، 1392: 46).

فهرست مطالب

2-1- نمایش خلاق        19

2-1-1- نمایش    19

2-1-3- اهداف نمايش خلاق    22

2-1-4- آموزه هاي نمايش خلاق    23

2-1-5- اصول نمايش خلاق    24

2-1-6- مباني نظري نمايش خلاق    27

2-1-7- انواع بازي    28

2-1-8- بازي و تئاتر  _    43

2-43- پيشينه پژوهش      65

2-5- جمع بندي فصل دوم     69

2-6- مدل مفهومي پژوهش    71

يشينه تحقيقاتي 

پيشينه داخلی

پيشينه خارجی 

منابع و مآخذ

منابع فارسی    

منابع انگلیسی

👇محصولات تصادفی👇

گزارش كارآموزی رشته مكانیك خودرو با عنوان تعمیرات خودرو سواری پاورپوینت تجزیه و تحلیل پایانه مسافربری تنکابن کارآموزی و پروژه رشته کامپیوتر و آی تی با عنوان شبکه های کامپیوتری پاورپوینت مسجد و مدرسه آقابزرگ کاشان پاورپوینت نظام حسابهای ملی